Projekts “Atlabšanas ceļvedis”

Informācija vieglajā valodā

Projektu īsteno biedrība “Inovāciju prakses centrs “Osta””.

Šajā lapā biedrību saucam īsāk — IPC “Osta”.

Kas ir atlabšana?

Dažiem cilvēkiem rodas atkarība no alkohola vai narkotikām.

Atkarība var rasties arī no noteiktām darbībām.

Šāda darbība var būt, piemēram, azartspēļu spēlēšana.

Cilvēks var pārtraukt vielu lietošanu vai atkarību izraisošo darbību.

Pēc tam cilvēks var sākt atlabšanu.

Atlabšana nozīmē veidot drošu un stabilu dzīvi bez atkarības.

Kāpēc šis projekts ir vajadzīgs?

Pēc ārstēšanas vai rehabilitācijas cilvēks atgriežas ikdienas dzīvē.

Šajā laikā cilvēkam bieži ir vajadzīgs papildu atbalsts.

Latvijā šāds atbalsts ne vienmēr ir pieejams.

IPC “Osta” projektā izveidos jaunu atbalsta pakalpojumu.

Projekta laikā IPC “Osta” arī izmēģinās šo pakalpojumu.

Kas varēs saņemt atbalstu?

Atbalstu varēs saņemt pilngadīgi cilvēki stabilā atlabšanas posmā.

Šie cilvēki būs pārtraukuši vielu lietošanu vai atkarību izraisošo darbību.

Projektā piedalīsies vismaz 20 cilvēki no visas Latvijas.

Kādu palīdzību varēs saņemt?

  • sarunas ar sociālo darbinieku
  • sarunas ar psihologu
  • atbalstu ģimenei
  • dalību atbalsta grupās
  • dalību semināros un kopīgos pasākumos
  • atbalstu no cilvēka ar personīgu atlabšanas pieredzi

Daudzas individuālās sarunas notiks internetā.

Tāpēc atbalstu varēs saņemt cilvēki no visas Latvijas.

Kas īsteno projektu?

Projektu īsteno IPC “Osta”.

Projektu administrē Sabiedrības integrācijas fonds.

Projekts ir daļa no Eiropas Savienības programmas.

Šī programma palīdz veidot jaunus sociālos pakalpojumus.

Projekts notiks no 2026. gada 1. septembra līdz 2028. gada 28. februārim.

Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība.

Projekta Nr. ir 4.4.1.1./4/013.

Līguma Nr. ir 4.4.1.1./4/013/L3.

Kā sazināties?

E-pasts: osta.centrs@gmail.com

Tālrunis: +371 22300920